gallery/eks
gallery/PRATİK A

Lastik ve Jant Hizmetleri

BALANS AYARI

 

 

Motorlu taşıtların seyir halindeyken sarsılmasını önleyen dengeye balans denir. Bu dengeyi sağlamak üzere yapılan ayarlama işlemene de balans ayarı deniyor. Bir motorlu araçta oto lastiklerin ve bunların aralıklarının birbirine olan oranı bir denge sağlar. Zamanla lastikler arasındaki bu denge bozulabilir. Bu da düzenli olarak balans ayarı yaptırmayı gerektirir. Aracınıza rot-balans ayarı yaptırmak üzere  Otopratik noktamıza gelebilirsiniz. 

 

Balans Ayarının Bozuk Olduğu Nasıl Anlaşılır?

 

Bu konudaki bozukluk, en çok uzun yola çıkıldığında anlaşılabilir. Uzun yolda ve belirli bir hızda seyir halindeyken direksiyonda titreme ya da lastiklerden ses geliyorsa balans ayarı bozulmuş olabilir. Eğer oto lastiklerin dış kısımlarında aşınma varsa ve bu aşınma tek taraflı ise yine rot balans ayarı bozulmuş olabilir.

 

Balans Ayarı Kontrolü

 

Bu sorunun yanıtı aracın kullanım durumuna göre değişir. Ancak periyodik bakımlarda mutlaka bu konuda gözden geçirilmelidir. Ayrıca ortalama bir rakamla 10 bin km’de bir balans ayarı kontrolü yapılması önerilir.

 

Balans Ayarı Bozulursa Ne Olur?

 

Aracın rot balans ayarı bozulursa sürüş güvenliği azalır. Sürücünün araç üzerindeki hakimiyeti azalır. Sürüş kalitesi ve konforu düşer. Oto lastikler daha kısa sürede ömrünü tamamlar. Motor zorlanacağı için yakıt tüketim miktarı artar. 

gallery/BRİSA
gallery/büyüteç

Ekspertiz

gallery/amblem
gallery/TSEE
gallery/GÖÇMEN logo
gallery/araba

Bakım

Akü

Lastik / Jant

Yağ ve Sıvılar

gallery/ellektr
gallery/kklima
gallery/llas
gallery/akkü
gallery/yağd

Elektrik

Klima

gallery/EGZOST

Emisyon

gallery/llas
gallery/l9
gallery/l8
gallery/l1
gallery/l2
gallery/l3
gallery/l6
gallery/l4
gallery/l7
gallery/l10