gallery/eks
gallery/PRATİK A

DEĞİŞEN,ÇIKMA,YAN SANAYİ, ORJİNAL... TÜM BUNLAR NE DEMEK?

 

 

Araç kaportasında karkas şeklinde kaba olarak kaput, ön ve arka çamurluklar, tavan, taban, ön ve arka kapılar, bagaj kapağı ve kapı direkleri mevcuttur. Bu karkasda basit olarak tanımlarsak sac,astar ve boyadan oluşmaktadır. Her marka ve modelin kendine özgü boya mikron kalınlığı ve astar rengi vardır. Kaza sonrası bu parçalar hasar görmüşşse ya tamir edilir ya da değiştirilir. 

 

Hasarlı parça tamir edilebiliyorsa değiştirilmez. Şayet hasar sadece boya kısmında ise tamirat işlemi çok derinsel olmaz ve astar ve boya ile tamirat yapılır. Yapılan boya ya tüm parçaya ya da lokal olarak yapılır. Hasar parçanın sac kısmında da varsa önce bu sac düzeltilir, sonra astar ve boya yapılır. Haliyle tamirat daha derinsel olacağından boya mikron değeride artacak ve boyalı/işlemli olarak kaydedilecektir.

 

Hasarlı parça tamiratla kurtulamıyorsa değiştirilir. Değiştirilecek parça için üç çeşit seçenek vardır;

 

1. Aynı marka ve modelin başka bir aracından parçayı alıp değiştirmek. Yani çıkma değişen dediğimiz olaydır. 

 

2. Araç firmaları kendi amblem ve/veya logolarıyla piyasaya bu parçalardan arz eder. Orjinal parça dediğimiz olaydır.

 

3. Değişik firmalar bu parçaları üretir ve piyasaya arz eder. Yan sanayi parça dediğimiz de budur.

gallery/596238068
gallery/445401940
gallery/1196015947

Peki tüm bunlar nasıl anlaşılır. Tecrübeli ustalar ile hizmet verdiğimiz Otopratik Noktamız sizlere en doğru bilgiyi vermektedir. Eğer tedirginseniz mutlu olmak sizin elinizde. Doğru,tarafsız ve tecrübeyle hizmetinizdeyiz...

gallery/büyüteç

Ekspertiz

gallery/amblem
gallery/TSEE
gallery/GÖÇMEN logo