gallery/eks
gallery/PRATİK A

EKSPERTİZ RAPORU NASIL OKUNMALI?

 

 

 

gallery/1106387351

Oto Ekspertiz Noktaları işin sonunda ilgili kişiye mevzu bahis araçla ile ilgili durumu açıklayan raporu verir. 

 

Peki bu raporda nelerden bahseder?

 

Öncelikle şunu belirtelim. Ekspertiz yapılırken araç ve gereçlerden yararlanıldığı gibi sadece ustaların direkt olarak analizleri de işi sonlandırır. Bu raporda Boye ve Kaporta kontrölleri, Mekanik Alt Düzen Kontrolleri, İç ve Dış Donanım Kontrelleri, Fren ve Süspans.yon Test Kontrolleri, OBD Kontrolleri, Kilometre ve Hasar Kontrolleri, Dyno Motor Performans Kontrelleri gibi sonuçları bulabilirsiniz.

Her insan araçdan anlayacak diye bir durum söz konusu değildir. Ancak az da olsa bu raporların ne demek istediklerini anlamaya bçalışmak gerek. Örneğin Boye ve Kaporta Kontrellerini incelerken, vidalı parçalardan (ön çamuluklar, kapılar, kaput vs.) bir tanesi değişmişse başka yorumlamak, vidasız parçalar (arka çamurluklar, marşbiyel vs.) değişmişse başka yorumlamak gerek. Çünkü vidasız parçalar değişirken yapışık olduğu diğer parçaya da zarar verir. Arka çamurluk değişirken ister istemez kesilerek çıkartılacak ve tavan ve kapı direklerine ve taban sacına hasar bırakacaktır.

 

Motor,şanzıman ve turbo gibi daha karmaşık parçaların testlerini detaylı yaptırmakta fayda vardır.

 

Raporda önemsiz gibi gözüken bazı kusurlar size hemen masraf açtırabilecektir. Örneğin fren balatalarının aşınmış olması gibi. 

 

Sonuçta rapor da bahsedimiş kusurlarını ne kadar masraf gerektireceğini bir ustaya danışmak gerekir. 

gallery/büyüteç

Ekspertiz

gallery/amblem
gallery/TSEE
gallery/GÖÇMEN logo