gallery/eks
gallery/PRATİK A

Kilometre ve Hasar Kontrolünün Doğrusu Ne?

 

Kilometre Kontrolü

 

Satın alacağımız aracın kilometresinin orjinal olup olmadığı en çok merak edilen konulardan birisidir. Ekspertizlerde yapılan klasik kilometre sorgulaması ve verilen rapor şu şekildedir;

 

 Araç TÜV Muayenesine hangi tarihlerde ve kaç kilometrede girmiş, bunları gösteren rapordur. Örnek verecek olursak  araç x tarihinde 100.000 kilometrede Muyaeneye girmiş, 2 yıl sonraki Muayenede de kilometresi 160.000 kilometre olarak belirtilmiş. İşte verilen rapor bu aracın hangi tarihlerde ve kilometrelerde Muayeneye girdiğini göstermektedir. Verdiğimiz örnekte ki araçta 100.000 kilometreden 160.000 kilometreye 2 yıl içinde bir kilometre artışı söz konusu ve çok normal olduğunu söyleriz. 2 yıl sonraki yapılan Muayende bir önceki Muyaeneye göre kilometre az olsaydı, örneğin 90.000 kilometre olsaydı, önceki Muayenede 100.000 kilometre olan araç nasıl oluyorda 2 yıl sonraki Muayenede 90.000 kilometre oluyor diye, kilometrede oynama ve geri çekilme yapıldığını belirtirdik. 

 

Ancak örneğimize tekrar dönersek 100.000 kilometreden 160.000 kilometreye görünüşte her hangi bir sorun yoktu. Peki ikinci Muyeneden önce araç gerçekte, örneğin 250.000 kilometrede ve Muyeneye gelmeden önce kilometresi 160.000 kilometreye düşürülmüşse? Bunu nasıl öğreneceğiz?

 

Bu soruya cevap vermeden şu bilgiyi verelim. Araçlarda özellekle 2008 model ve daha yeni olanlarda bir veya birden fazla elektronik beyinler vardır. Bunlar Kilometre Gösterge Beyni, Motor beyni, ABS Beyni ve/veya daha fazlası. Aracın kilometresi işte bu beyinlerin hepsinde ayrı ayrı kayıtlıdır. Aracın kilometresini düşürme yapanlar çoğunlukla Kilometre Gösterge Beyninden düşürme yaparlar. Çünkü diğer beyinlerden kilometre düşürme yapmak çok maliyetlidir.

 

Şimdi soruya gelince; gelişen teknoloji ile birlikte Otopratik Noktamızdaki programlar sayesinde araçtaki tüm beyinlerden kilometre kontrolü yapıyoruz. Kilometre Gösterge Beynindeki, yani çıplak gözle gördüğümüz kilometre değeri, şayet diğer beyinlerlerdeki kilometre değeri ile uyuşup uyuşmadığını kontrol edebiliyoruz. Ve gerçekten kilometrede her hangi bir oynanma olup olmadığını raporluyoruz.

gallery/1218312913

Hasar Kontrolü

 

 

Araç alacak müşterilerin en çok merak ettiği konularda bir tanesi de, aracın daha önce bir kazaya karışıp karışmadığı ve karıştıysa ne kadar hasar kaydı olduğudur. 

 

Hasar Kaydı Tramer sorgulamasında ortaya çıkar. 5664'e mesaj gönderilerek cevap alınır. 

 

Ancak bu kayıt her zaman, hasarla ilgili tam bilgiyi veremez. Bunu sebebi şudur; Şayet kaza sonrası tutanak ile eksper raporuyla hasar onarım yapılmışsa bu hasarın kayıtları Tramere işlenir. Yok eğer kişi kendisi hasarı tamir ettirdiyse böyle bir kayıtta gözükmeyecektir. 

gallery/büyüteç

Ekspertiz

gallery/amblem
gallery/TSEE
gallery/GÖÇMEN logo