gallery/eks
gallery/PRATİK A

Triger Kayışı Niçin Değiştirilir?

 

Triger kayışı, motorunuzdan optimum tork ve güç elde etmek üzere motor supaplarının doğru zamanlamayla çalışması için krank milinin hareketini eksantrik millerine aktarır. Dolayısıyla motor performansı için en önemli motor parçalarından biridir.

 

Triger kayışı, kauçuk malzemeden üretilmiştir. Kauçuk kayış, yapısı gereği, motorun sıcaklığından dolayı şertleşir ve sonrasında çatlayabilir ya da kayışın dişleri kopabilir.

Triger kayışının kopması durumunda supaplar tahrik edilemez, supapların açılma - kapanma zamanlaması bozulur ve motor durur. Bu esnada motoru yeniden çalıştırmak amacıyla bilinçsizce marş yapılması halinde supapların motor pistonlarının tepelerine çarparak bükülmesi, pistonlarda hasar oluşması, dolayısıyla bu denemelerin yüksek maliyetli motor revizyonlarına neden olması da sık karşılaşılan bir durumdur.

 

Bunun önüne geçmek için triger kayışının mutlaka araç üreticisinin önerdiği aralığa uygun şekilde değiştirilmesi gerekmektedir.

 

Bazı motorlarda ise triger kayışı yerine zamanlama zinciri kullanılmaktadır. Zamanlama zincirinin belirli bir değişim aralığı olmamasına rağmen kullanıma bağlı olarak zincirde uzama olabilmektedir. Uzamanın üretici tarafından belirtilen toleransların üzerinde olması durumunda zamanlama zincirinin değiştirilmesi gerekir. Aksi takdirde supap zamanlamalarıyla ilgili gecikmeler yaşanacak ve motor performansı da bundan olumsuz etkilenecektir.

gallery/BRİSA
gallery/chad-kirchoff-xe-e69j6-ds-unsplash (1)
gallery/424578970
gallery/aku-sarj-etme
gallery/egzoz-muayenesi
gallery/büyüteç

Ekspertiz

gallery/amblem
gallery/TSEE
gallery/GÖÇMEN logo
gallery/araba

Bakım

Akü

Lastik / Jant

Yağ ve Sıvılar

gallery/ellektr
gallery/kklima
gallery/llas
gallery/akkü
gallery/yağd

Elektrik

Klima

gallery/EGZOST

Emisyon